عنوان، محتوا را می‌فروشد

چگونه یک عنوان مناسب برای رپورتاژ بنویسیم؟

نویسنده‌های رپورتاژ می‌دانند که موضوعاتی که قرار است بنویسند، ممکن است چندان جذابیتی برای کاربران نداشته باشد و دنیای وب پر از مقالات و پست‌های وبلاگ مختلف در مورد این موضوعات است. به طور مثال، وقتی شما می‌خواهید یک رپورتاژ بنویسید، باید قبل از هر چیز یک چک‌نویس داشته باشید. موضوع چیست؟ مخاطبان موضوع چه کسانی هستند؟ چه کسانی قرار است این موضوعات را بخوانند؟ چگونه می‌توان این موضوعات را به نحوی دیگر بیان کرد تا مخاطبان بیشتری جذب کند؟

روش کار و یا ترفند و ایده و راهنمایی، یکی از پراستفاده‌ترین و البته سودمند‌ترین انواع عنوان‌ها برای رپورتاژ هستند. رپورتاژی با عنوان «تغذیه برای سلامتی استخوان کودک» هر چقدر هم پربار باشد، نمی‌تواند به اندازه‌ عنوان «چگونه تغذیه‌ مناسب، استخوان‌های کودکان را قوی‌تر می‌کند؟» مخاطب جذب کند. روش‌ها مخاطب دارند.

مردم در دنیای وب به دنبال این هستند که زودتر به جواب سوالات‌شان برسند. در نتیجه روی چیزهایی کلیک می‌کنند که به زبان ساده و به دور از حاشیه جواب سوالات‌شان را بدهد. روش‌ها و ترفندها یکی از پرمخاطب‌ترین موضوعات دنیای وب هستند.

 

ادامه مطلب ...